Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. + 36 70 944 1387

Leendő vevők igényeinek felmérése

„A vevő nem egy 8-as fúrót akar venni, hanem egy 8 mm-es lukat akar fúrni!”

Ahhoz, hogy a vevők valós és rejtett igényeit, felmérhessük, igen kifinomult kommunikációra és a vevők gondolkodásának, motivációinak, minél mélyebb ismerete szükséges.

A vevő irányít! A vevő diktál!

Ma az a vállalat marad meg stabilan és tud növekedni, amelyik gyorsan tud reagálni a vevők igényeire. Ez csak úgy érhető el, ha nagyon szorosan és specifikusan együttműködik a leendő és meglévő vevőivel.

Hogyan tudja a vállalat a legpontosabban megállapítani és/vagy előre jelezni, hogy mik a vevőinek az igényei? Ez csak úgy képzelhető el, ha a vállalat szoros kapcsolatban van legalább a legjobb vevőivel, azokkal őszinte kommunikációra képes.

Ráadásul a vevők igényei folyamatosan változnak, ezért a vevőkkel folyamatos kapcsolatban kell lenni.

 

Felmerülő probléma lehet:

  • Hogyan követhető folyamatosan, hogy a meglévő és leendő vevők igényei mik és azok hogyan változnak.
  • Hogyan tudható előre, hogy azt, amit fejleszteni akarunk, imádni fogják-e a leendő vevők, új vevők szerezhetők vele és magas profittal tudjuk-e értékesíteni?
  • A vevők igényei rosszul vannak meghatározva ezért nem megfelelő termék/szolgáltatás került bevezetésre.

 

Ráadásul a rejtett igények meghatározása külön művészet, ezért ezt nem tudja mindenki könnyen megcsinálni. A rejtett igényekre épülő új termékek /szolgáltatások adják a legnagyobb versenyelőnyt. A leggyorsabban fejlődő és legversenyképesebb vállalkozások szakítottak a régi fejlesztési gyakorlattal. A sikeres fejlesztés záloga, hogy a fejlesztési folyamatban minél hamarabb (lehetőleg a „fizikai” fejlesztés megkezdése előtt) a legnagyobb biztonsággal ismerje a cég a vevői igényeit, elvárásait. A cél, hogy a termék, szolgáltatás leendő fogadtatását minél biztonságosabban előre tudja jelezni.

 

A legújabb és leghatékonyabb innovációs módszerek mind a vevőkre fókuszálnak: 

  • Vevő által irányított innováció
  • Lean innováció
  • Agile innováció
  • Együttműködő innováció
  • Nyílt innováció

Mindegyik módszer esetén a lényeg az, hogy a leendő vevőkkel nagyon szoros a kommunikáció. Viszont egyáltalán nem mindegy, hogy hogyan történi k ez a kommunikáció.

Ahogy dr. House mondaná: ”mindenki hazudik.” A tapasztalat azt mutatja, hogy a leendő vevők „kikérdezésének” módja/technikája nagyon nagymértékben befolyásolja, hogy a valós válaszokat kapjuk-e.

A Jól feltett kérdéseken múlik a fejlesztés sikere! 

 

A felmérés haszna: 

  • A leendő vevők valós igényeinek felmérése.
  • Olyan válaszokat kapunk a vevők jövőbeli viselkedéséről, vásárlási hajlandóságáról, ami a termék/szolgáltatás piacra lépésekor is megállja a helyét.

 

Kapcsolódó témák: