Ez az e-mail cím a spamrobotok elleni védelem alatt áll. Megtekintéséhez engedélyeznie kell a JavaScript használatát. + 36 70 944 1387

Szervezet felmérése

Az innováció sikerességét teljes mértékben a cég szervezete és a munkatársak hozzáállása határozza meg. A jól kialakított szervezet képes folyamatosan nagy sikerű innovációs megoldásokat létrehozni. Ezért rendkívül fontos tudni, hogy hol vannak a szűk keresztmetszetek a szervezet működésében.

 

Fejlesztés haszna:

  • Az innováció automatikussá válik, a mindennapi munka szerves része lesz.
  • A fejlesztések ideje csökken.
  • A fejlesztések erőforrásigénye csökken.
  • Az erőforrásokat jobban használják fel az információvesztések elkerülésével, a párhuzamosságok, az ismétlések megszüntetésével, a külső erőforrások hatékony bevonásával.

 

Megoldandó problémák lehetnek:

  • Nincs elég idejük a dolgozóknak, hogy innovációval foglalkozzanak, mert a szokásos feladataik elviszik az idejüket.
  • Az innovációra úgy tekintenek, hogy azzal csak néha kell foglalkozni, ha van rá idő és külön utasítás.
  • A szervezet nem aknázza ki a külső erőforrásokat pl.: kutatószervezetek, tanácsadók, szakértők, stratégiai partnerek, stb.
  • Nincs elég idő és erőforrás a cégen belüli már megszerzett tudás megosztására és az új ötletek megosztására.
  • Nem tűrik a hibázást, ez gátolja ez az új ötletek kipróbálását megbeszélését?

 Nincs egy magas beosztású, vezető, aki tud intézkedni, ezért:

  • A szokásos teendők miatt mindig elodázzák az innovációs tevékenységet.
  • Elhalnak a projektek, mert lesznek fontosabb dolgok, idővel elfogy a lendület, erőforrás.
  • Senki nem tudja megmondani, mikor érdemes folytatni, mikor kell abbahagyni.
  • Nincs aki számon kér és folyamatosan követi a projekteket.

Csak egy magas beosztású vezető van, aki az innovációval foglalkozik:

  • Az Ő kedvenc projektjének sikertelensége nehezen derül ki.
  • Személyes sikernek és főként személyes kudarcnak éli meg a fejlesztések eredményét, vagy eredménytelenségét, ezért:
  • Túl későn zárja le a sikertelen projekteket, ha egyáltalán lezárja;
  • A projektek csak az ő szája íze és utasításai szerint mennek.
  • Nem a megfelelő emberek vannak a megfelelő pozícióban, vagy nem a megfelelő feladat van rájuk bízva. pl.:
  • Nem objektív a felmerülő ötletek értékelése.

 

 Elérendő célok lehetnek:

  • Innovációs megoldások folyamatos létrehozása.
  • Az innovációs tevékenységek rutinszerűen beépüljenek a mindennapi munkafolyamtokba.
  • Az innovációhoz szükséges tudás és információáramlás zökkenőmentes legyen.
  • A szervezet képes legyen hatékonyan bevonni és együttműködni külső partnerekkel, szervezetekkel.

 

 InnoGuide ajánlat:

  • Szervezeti szerepkörök kialakítása pontos feladat-, felelősségi- és hatáskörök kijelölése.
  • Döntési mechanizmusok és információáramlási folyamatok kialakítása az innovációs folyamat minden lépésére kiterjedően.
  • A felmérés megmutatja mely szervezeti, egyéni képességek fejlesztése mozdítja előre leginkább az innovációs stratégiában meghatározott célok elérését.
  • A felmérés megmutatja azokat a képességeket, amik ahhoz szükségesek, hogy az adott szervezet az innovációs folyamat egyes lépéseiben hatékonyan tudjon működni.
  • A felmérés megmutatja az ötletgenerálási folyamat fejlesztési lehetőségeit.
  • A felmérés megmutatja, hogy a szervezet hogyan aknázhatja ki jobban a külső erőforrásokat, és melyek a leghatékonyabb külső erőforrások a szervezet számára.

A felmérés eredményeire támaszkodva fejleszthetők:

  • a hibázás, a kudarc és a sikertelen projektek kezelésének módját;
  • az értekezletek hatékonyságát;
  • a szervezeten belüli és a külső partnerekkel történő kommunikáció hatékonyságát;
  • a vevői és partneri visszajelzések kezelését;

 

 Kapcsolódó témák: