Miért olyan fontos az innováció, hogy mostanában mindenki ezt szajkózza? Például azért, mert a legjobb innovátor cégek:
A felmérések szerint egy cég versenyképessége és túlélése közvetlen kapcsolatban áll az innovációs tevékenységének fejlettségével. Az innovációnak nem kell mindig világraszóló újdonságnak lennie. Kis lépésekben fejleszthetők a már meglévő termékek, szolgáltatások, folyamatok, üzleti modellek, stb. Az innováció arról szól, hogy folyamatos változtatásokat kell létrehozni, amelyek növelik a hatékonyságot, profitabilitást, ezzel tulajdonképpen a cég életképességét.
Rengeteg lehetőség van egy cég innovációs tevékenységének fejlesztésére.
Szükségszerűen az innováció fogalma és módszerei is változnak, fejlődnek a kor új kihívásainak és lehetőségeinek megfelelően.
Az internet, a mobil kommunikációs eszközök és alkalmazások, valamint a közösségi oldalak elterjedésével az utóbbi évtizedben az innováció is új irányokat vett. A régi innovációs módszerek, gyakorlatok megmaradtak, de az új innovációs modellek jelentős előnyt biztosítanak a legtöbb iparágban és a "civil" élet területén egyaránt. A világhálón böngészve szembetűnik, hogy az innovációt és az ehhez szorosan kapcsolódó innováció-menedzsmentet sokan, sokféleképp értelmezik. Sőt! Az értelmezések folyamatosan változnak, az új irányok felbukkanásának függvényében. A teljesség igénye nélkül az alábbiakban bemutatom, hogy az én értelmezésem szerint mik az innováció mai definíciói, fajtái.
Írásaimmal szeretném elősegíteni, hogy a magyar vállalatok döntéshozóiban megérlelődjön az igény a cégük innovációs potenciáljának kihasználására és cégük innovációs képességének folyamatos fejlesztésére.